تعمیر دستگاه اکسیژن ساز OXYGEN CONCENTRATOR

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز OXYGEN CONCENTRATOR

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز OXYGEN CONCENTRATOR – تعمیر تخصصی برد و قطعات الکترونیکی انواع دستگاه اکسیژن ساز در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می گیرد.

تاریخچه دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ توسط شرکت هایی نظیر : Bendix ، Union Carbide به بازار عرضه شد. در ابتدا این دستگاه به منظور تولید اکسیژن در منازل به کار می رفت تا اینکه دز سال ۲۰۰۰ نسخه پرتابل portable اکسیژن ساز تولید شد و تحول عظیمی در صنعت پزشکی ایجاد کرد.

هوا معمولا ار ۷۸ درصد نیتروژن و ۲۱ درصد اکسیژن و مابقی را سایر گاز های دیگر تشکیل می دهد , که ژنراتور اکسیژن با استفاده از فناوری های مختلف اکسیژن را از سایر گازهای موجود در هوا جداسازی می کند.

دستگاه اکسیژن ساز پرتایل  (Portable Oxygen Concentrator)POC ، کمبود اکسیژن hypoxia مورد نیاز چرخه تنفسی بیمار را تامین می کند و آپشن های اضافی این دستگاه شامل : حداکثر خلوص اکسیژن، تعداد  ظرفیت باتری (یا تعداد باتری های اضافی) و گزینه های سیم برق برای شارژ مجدد می باشد.

بررسی اجمالی دستگاه اکسیژن ساز

سطح اکسیژن خون یک فرد سالم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد در نظر گرفته می شود. هر چیزی کمتر از آن می تواند نشان دهد که ممکن است فرد برای ادامه زندگی عادی به اکسیژن اضافی نیاز داشته باشد. سطح مناسب اکسیژن خون به سلامت قلب، ریه ها و سیستم گردش خون کمک می کند.

دستگاه اکسیژن ساز به دو صورت portable قابل حمل و stationary ثابت در بازار عرضه می گردد. دستگاه اکسیژن ساز ثابت ۱۰ تا ۱۵ لیتر در دقیقه اکسیژن را مداوم تولید می کند که میانگین وزن آن ۱۰ کیلوگرم می باشد.دستگاه اکسیژن ساز خانگی با جریان متناوب برق  AC یا جریان مستقیم  DC کار می کند که تقریبا وزنی معادل ۴ کیلوگرم دارد.

نحوه عملکرد دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز oxygen concentrator ، هوای اتاق را جذب می کند و سپس گرد و غبار، باکتری ها و سایر ذرات مولکول های هوا را فیلتر می کند.

 این دستگاه در ابتدا  هوا را از طریق یک سیلندر حاوی نوعی ماده مولکولی sieve دریافت و نیتروژن را جذب می کند.( در این مرحله نیتروژن از طریق یک سیلندر دیگر به محیط اطراف بر می گردد.)  عملکرد سیلندر ها در یک چرخه زمان بندی شده معکوس می شود و جریان مداوم اکسیژن را برای بیمار فراهم می کند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *